Makeup

God morgon!
Lovade mig själv igår att om det var klarblå himmel idag också när jag vaknade så skulle jag ta mig en morgon promenad. Vädret var inte desamma så därför stannar jag inne. Börjar nu vid klockan halv tio så jag låg kvar i sängen en liten stund extra istället. Ska ju som sagt träna ikväll, får nöja mig med det.
Idag ängnar vi oss åt min makeup som finns i mitt badrumsskåp. Självklart utmanar jag bloggar jag själv följer med detta.
De utmanande folket är:
Erika
Sofi
Emma


Dessa krämer är mina favoriter. Längst till vänster har vi min ögonkräm från Vichy, sedan kommer Eucerinkrämen som är min dag och natt kräm, till sist har vi Olivas serum. Ibland använder jag bara serum om jag känner mig lite fetare i hyn. Då blir det för mycket kräm med båda. Annars vet ni att man får bäst effekt med ett serum under sin dagkräm. Den ger en extra fuktboost.


Detta är också favoriter i badrumsskåpet. Längst till vänster har min mineral fondation. Glöm aldrig att en fondation bara sa jämna ut huden, den ska aldrig täcka ojämnheter. Det har vi den andra produkten till som kommer från Make up store, nämligen en concealer. Den ska täcka ojämnheter, mörka ringar och röda partier. Super bra och täcker fantastiskt.


Mitt solpuder som kommer från Cliniderm och mitt rouge som kommer från Make up store. Riktigt bra produkter. Solpudret har jag efter jag har tagit på min concealer för att täcka den och jämna ut hudtonen en aning. Rouget använder jag till att framhäva mina kindben en aning tydligare.


Till sist använder jag mig utav mascara från märket Nouba, riktigt bra mascara. Jag har provat så många men denna är jag riktigt nöjd med. Den lilla pennan är min ögonbrynspenna som kommer från Face, kostar 155:- och jag använder mig utav mellanbrun färg. Lätt att måla med, sitter hela dagen.

Det var min makeup, vardags makeup så att säga.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Darling jag använder typ inget smink men utmana mig gärna på något annat. Gå in och spana in vår nya tapet och säg vad du tycker:) puss soph

2012-02-27 @ 16:31:54
URL: http://sofiralin.blogg.se/
Postat av: Erika

Jag antar utmaningen i veckan :)

2012-02-27 @ 17:16:38
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0