Plugg

Tiden bara springer iväg och det är redan torsdag på denna veckan också. Jobb idag och imorgon sen ledig helgen. Det ska bli roligt men fram för allt skönt!
Till hösten gott folk ska jag börja ta tag i studerina igen. Ska hoppa på en fyrårig utbildning till lågstadielärare. I detta sammanhang så har min moster alltid varit en förebild så det är många gånger där jag har blivit inspirerad. Jag tycker också det är jätte roligt med barn. För några veckor sedan lämnade jag in ansökan om att vara tjänstledig från min tjänst på apoteket för att studera. Jag hoppas också att jag ska kunna jobba mycket lov och helger, i största mån av tid såklart. Så nu hoppas jag bara att jag får tjänstledigt och att jag kommer in. Om man kommer in får man ju inte reda på förens i juli tidigast, så runt dem tiderna tror jag att jag kommer trippa på tårna och vara riktigt nervös. Jag kommer söka till universitetet här i Växjö så jag ska inte flytta någonstans, inte än på ett tag. Vem vet om man kanske flyttar med sin utbildning sen, som sagt så är ju lärarna lite mer välbetalda i dem större städerna. Kan det bero på att det är tuffare tag där? :) Vem vet!!?

Ha nu en bra dag för nu ska jag åka till jobbet. Puss EH

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0