After Eight Chokladkaka



Lägger upp ett efterlängtat recept på min After Eight Chokladkaka som jag hade med mig till jobbet som var omtyckt. Ganska festlig kaka och mättande, en liten bit räcker.

Ingredienser:

3 dl strösocker
250 g smör,margarin
4 st ägg
4,5 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
1 dl kakao
ca 20 st after eight bitar

Gör så här:

1. Sätt på ugnen på 175 grader
2. Vispa socker och smör poröst
3. vispa äggen
4. Sikta de torra ingredienserna i en separat bunke, blanda väl och vänd ner i smeten.
5. Häll upp smeten (som blir väldigt tjock) på en smord och bröad liten långpanna. Ca 34x24 cm.
6. Födela After Eight-bitarna över hela kakan.
7. Grädda mitt i ugn ca 25 min.
8. Servera med valfritt tillbehör, glass eller grädde och lite bär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0