Min favorit växt



Den såkallade gardrobsblomman som jag har i vår lägenhet har blivit en favorit. Denna blomma behöver inget ljus, du kan sätta in den i i en gardrob(därav sitt namn) och behöver knappt något vatten. Jag efterlyste en sådan här växt när vi skulle flytta in här och fick en av Therese. Den bara växer och växer. Jag har nog skämt bort den med att vattna den cirka en gång i veckan då den i normala fall kanske bara behöver vatten en gång i månaden. Det är helt otroligt vad den har växt på sistone, jätte många nya skott så snart blir det en delning av denna växt. Om ni funderar över något ställe där ni skulle vilja ha en växt men vet inte vilken som skulle passa så kan jag verkligen rekomendera denna gardrobsblomma.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Mycket intressant läsning!! =)

2012-01-18 @ 12:24:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0