Gotland

Igår kom vi till Gotland med färjan klockan två. Vädergudarna hade ju inte riktigt lovat bra väder men när vi kom var det helt okej väder med växlande molnighet och sol. Man kan inte lita på YR.NO eller SMHI eller Klart.se, de har jag lärt mig nu!
Lite opeppad när man ser att vädret ska vara kass och så blir det istället så bra väder att man nästan dör, nu ska jag lita på tv4 prognos i framtiden, dem har i alla fall haft rätt hittils.
Idag har vi varit på Tofta strand, lite blåsigt men klarblå himmel och strålande sol gjorde att vi låg där och stekte några timmar.
Efter att vi hade fått nog av solen för idag så åkte vi in till Visby stad (alltså innanför murarna), så mysig stad. Jag kan från och med nu tänka mig att åka hit varje sommar, kanske man köper en stuga här när man blir lite äldre. Vi gick i lite butiker och tittade och letade även efter kvällens restaurang som jag tror blir Köpmannen, men det är inte helt hundra procentigt ännu.
Nu är vi hemma i lägenheten och fixar till oss, vi ska bli så snygga ikväll så alla ska kolla på oss, haha. Ne men vem vet om det kanske blir en sväng till Gutekällaren också. Det ska visst vara bra drag där.
(har tyvärr ingen sladd med mig till kameran, men kort tas det vill jag lova och ska visa ett helt bildregn när vi kommer hem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0