Mums

Vi har blivit lite beroende utav grahamsbullarna jag bakade här hemma för ett tag sen. Så idag fick de bli nytt bullbak och grahamsbullar igen såklart. Dem är så bara så goda. Jag har nyss ätit en precis nybakad med smält smör på. Denna gången lägger jag ut receptet ifall ni vill äta lika goda frukostbullar till frukost någon dag :)

50 gram jäst
5 dl mjölk
50 gram margarin
3 msk socker
1,5 tsk salt
8 dl grahamsmjöl
5 dl vetemjöl


GÖR SÅ HÄR

  1. Smält margarinet i en kastrull. Häll i mjölken och värm till 37 grader.
  2. Smula sönder jästen i en bunke. Häll över degspadet och rör om tills jästen smält. Tillsätt övriga ingredienser och blanda ihop till en slät deg. Låt jäsa under bakduk 30 minuter.
  3. Knåda degen och baka ut 20 runda bullar. Låt jäsa på bakplåtspapperklädd plåt 30 minuter.
  4. SDätt ugnen på 225 grader. Grädda bullarna mitt i ugnen ca 10 minuter.



Kommentarer
Postat av: emmapemma

åhhhhhhhhhhh vad du kan Lilla Lone :)

Får bestämma en frukost träff snart ju!

puss

2012-07-13 @ 09:40:17
URL: http://nattstad.se/emmafilippa
Postat av: Emmapemma

åhhhhhhhhhhh vad du kan Lilla Lone :)

Får bestämma en frukost träff snart ju!

puss

2012-07-13 @ 09:41:00
URL: http://nattstad.se/emmafilippa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0