Dags för fredagsmys

Idag går jag bara två ynka timmar i skolan och då ska vi ha diskussionslektion vilket jag tycker är väldigt intressant. Man blir så inspirerad av andra och vad dem har för årsikter så att diskutera hörni är bara till de possitiva för er själva, de är där ni skaffar kunskap.
Efter skolan idag ska jag möta upp Madde för att följa med henne och Liam på babysim, sjukt mysigt. Tror han kommer avguda de.
Efter babysimmet tar jag min lilla blå bil och åker ut till Braås, vi ska till Robbans föräldrar i eftermiddag och plocka svamp, ska bli så mysigt. Att avsluta denna hektiska men väldigt roliga skolvecka genom att gå i skogen och bara slappna av. Jag håller just nu på med att baka en kaka jag ska ta med mig ut till dem i eftermiddag som en överaskning. Jag bakar banankladdkaka och det är bland den godaste kakan jag vet, super enkel att slänga ihop. Till de blir det nog en grädde med dajmkulor i, hoppas att dem är lika sugan som jag på att smaka kakan. Jag lägger upp receptet här så prova gärna denna kaka. Lite mer matigare och saftigare i smaken än vanlig kladdkaka.

Banankladdkaka

Enkelt recept på en god kladdkaka med banansmak.
Tid: 45 minuter, varav 15 minuters jobb
8 portioner

Ingredienser:

Gör så här:

Smält smöret och låt det svalna under tiden du rör ihop resten. Vispa ägg och socker. Blanda ner vaniljsocker och kakao. Tillsätt vetemjölet och blanda till en jämn smet. Rör i det smälta smöret. Hacka bananerna grovt och blanda ner dem eller lägg i bananerna hela och kör med elvisp.

Häll smeten i en rund form (ca 25 cm i diameter) som man kan smörja om man vill. (Jag brukar använda teflonform och smörjer inte den.)

Grädda mitt i ugnen i 175°C i 30 minuter.

Ta ut kakan ur ugnen och låt den svalna till rumstemperatur. Förvara den därefter i kylen tills servering. Den blir ännu godare efter ett par dagar i kylen och håller sig där i åtminstone en vecka. Man kan också frysa kakan.

 

Kommentarer
Postat av: Sandra Nilsson

Nu har jag snott ditt recept;) Måste testa den här! Lät väldigt god :)

Svar: Det tycker jag absolut du ska göra.
Evelina

2012-09-07 @ 16:25:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0