Fredag=helg

Hejsvej.
Igår hade vi ingen skola så jag passade på att ta en sån "allt i allo göra dag", alltså en nyttig dag. Dagen började med att stiga upp tidigt, byta sängkläder och damma överallt. Vid klockan elva hade jag bestämt dejt med Emma B (nu får du bli kallad Emma B, eftersom jag umgås med en Emma L också) för en powerwalk. Promenaden lutade på 5,9 kilometer. Var nära på att ta några extra steg bara för att den skulle stå på prick 6 kilometer men jag orkade inte ett steg till.
Till lunch lagade jag något jag aldrig lagat förrut, nämligen gulaschsoppa. Vill ni ha receptet på denna underbart goda och lätta soppa att slänga ihop så gå in på www.recepten.se och sök på soppa så kommer den upp där.
På eftermiddagen pluggade jag lite grann innan jag åkte till Julle, hon bor väldigt nära just nu i sin nya lya här nere på väster så vi kommer nog ses en hel del nu. Lite promenader kommer det ju allt bli, eller hur jullsan?

Det var min dag i det stora hela, men hann med mycket annat som måste hinnas med men mer vill ni nog inte läsa om.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0