julafton

 
Igår fanns det inte mycket tid över till något bloggande för min del. Dagen började med matlagning eftersom vi hade lite knytkalas hemma hos Robbans farbror. Vi stod för snittar med räkröra, ägghalvor med räkröra samt en omelett med champinjonstuvning. Väl hemma hos robbans farbror träffade vi robbans familj för att äta god mat och utdelning av julklappar. Vid tre-tiden åkte vi till min familj där detta året båda bröderna med familj och farmor och farfar var. När kalle-anka var slut stod vi i fönsterna och tittade efter tomten. Tomten och utdelningen av julklapparna blev en succé.  Barnen var inte alls blyga för honom. Kvällen spenderades med julfika och godis framför film från när vi barn var små. En jättetrevlig julafton hade vi och idag, på juldagen gör vi inte många knop. Skön dag efter denna julstress. 
 
Ljuslyktan ovan fick jag av farmor och farfar,  väldigt fin tycker jag. Den pryder vårt köksbord.  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0