Världens enklaste

Ett problem när jag sitter hemma och pluggar är att jag inte har tid och ork att ställa mig och laga lunch. Det blir oftast mackor och yoggi, frukost gånger två! Det är egentligen inte okej om man ska hålla fokus, inte få blodsockersvajningar och om man ska kunna prestera något. Idag tog jag mig tiden att laga en lunch, enligt min mening världens enklaste. Till lunch blir det pasta med en pasta sås. 
I pastasåsen är det: 
1 riven morot
1/2 röd lök
1/4 röd paprika
1 dl grädde
1 dl mjölk
1/2 burk med kräftstjärtar 
Svartpeppar och salt efter smak.
Rör ihop alla ingredienser och lägg i kräftstjärtarna sist av allt så de blir varmt. 

Servera med pastan och lite grönsaker.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0