25 År

Idag är det min födelsedag, fyller hela 25 år. Många som ringer från släkten undrar hur det känns att fylla 25 och att det är en stor dag. Visste låter det bättre att säga att man är 24 år men nu är man, som en god vän till mig sa, vuxen på riktigt.  Alla åldrar har sin charm och jag ska nog inte bli äldre som 25 åring än som 24 åring. Det känns bra att fylla 25 för att jag kommer ett år närmre 26 som jag kommer vara när jag är färdigutbildad. Man kommer in där det är 25årsgräns och de ber knappt om legitimation längre på systemet. Det finns för och nackdelar med alla åldrar men man åldras bara efter hur gammal man själv vill se ut att vara. Idag vid lunchtid kom bror med familj och hämtade mig för att åka ner och äta på stan.  Det blev en härlig och lång födelsedagslunch på Rosegarden, gillar verkligen att de har så mycket att välja på. Det var uppskattat. Efter lunchen tog vi en snabbisrunda i folktomma city och nu är jag hemma igen. Har föberett lite inför gästerna som kommer vid halv sex, då kommer Robbans familj och farbror med fru för att fira mig. Imorgon firar vi med min familj. Vi delar upp att fira två dagar eftersom det annars blir 21 personer i vår lilla lägenhet med mat och allt.  Vid sådana här tillfällen  önskar jag att man hade haft en stort hus där alla hade kunnat komma. Tänk den dagen man har barn och det ska vankas barnkalas, vad trångt och bökigt i en lägenhet enligt mig. "huliganerna" på Rosegarden 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0