Herregud!

Gud vad dum man är ibland. Nästan så jag inte ska berätta detta men det gör jag ändå. Igår när jag bakade här hemma gjorde jag två kakor samtidigt, semlebullar och brysselkex. Jag visade er bara bilden på semlebullarna och tur var väl de. I receptet till brysselkex stod de att de skulle vila uppskurna i kylen en halv timme. Under tiden bakade jag ut semlebullarna och gräddade dem. Klockan blev ganska mycket sen så jag var tvungen att börja med maten till kvällen.  Inatt vaknar jag av, notera klockan 06:00 av att jag kom på att jag gräddade aldrig brysselkexen i ugnen.  De står fortfarande i kylen där de skulle stå i 30 min. Nu på morgonen har jag gräddat dem men hur kunde jag vara så dum att glömma dem.  Nu skrattar jag åt mig själv i efterhand. Det var helt enkelt för mycket allmänt i huvudet igår!! Tur att det var en kaka gjord på mördeg, hade det varit en kaka som skulle gärna hade jag fått slänga alltihop. Typiskt stirriga Evelina att baka två sorter samtidigt, nån gång borde jag lära mig att fullfölja de jag börjat med haha. Här kommer en bild på de nygräddade brysselkexen. De ska vara till bror min kalas imorgon och tänk vad roligt om de hade varit ogräddade, hade folk reagerat? 

Kommentarer
Postat av: Josse

Vad fina dem blev! :)

2015-01-30 @ 11:53:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0