Bortskämd

Igår blev jag bortskämd av Josse med både lagad middag och efterrätt efter jobbet.  Lyxigt att få bli bjuden på god mat och trevligt sällskap. Redan onsdag idag och jag jobbar mitt näst sista pass innan det är dags för lite semester för studenten också. Stöter på många kommentarer för tillfället hur man som student har råd att vara ledig mitt i sommaren några veckor. Det anses vara ett tvång att jobba. Min egen åsikt är att jobbar man extra under hela året bredvid studierna och klarar av sina studier på ett utomordentligt sätt och lägger undan pengar, då förtjänar man också att vara lite ledig precis som alla andra är på sommaren. Jobbar man ingenting under resten av året så förstår jag att man måste jobba hela sommaren för att ekonomin ska gå ihop. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0