Födelsedagsfirande

Igår fyllde Robban år här hemma och det firades mer än vad han någonsin kunde ana. Dagen började ganska lugnt med god frukost i soffan.  Jag hade talat om för honom att han skulle vara färdig vid klockan tolv. När väl klockan blev tolv hämtade mina föräldrar upp oss för att åka på en liten utflykt. Robban hade såklart ingen aning om någonting och undrade vart vi skulle. Han gissade rätt när vi började närma oss Rottnetrakten om att vi skulle till Frunas Hage i Tolg. Väl där satt vi på deras väldigt mysiga café och åt amerikanska pannkakor en bra stund. Jag hade berättat för mamma och pappa att vi inte gick vara hemma i lägenheten igen förens klockan tre. För hemma väntade ytterligare en överaskning. Vi drog ut lite på tiden genom att åka och titta på en utkikstorn i närheten. Väl halv tre åkte vi hemåt Växjö och Östra Lugnet. Robban fick lägenhetsnykeln och skulle öppna dörren.  Han märkte att det inte var låst och steg in i lägenheten och undrade hur jag kunde glömt att låsa. Där inne väntade många av våra goda vänner med sång och paket. Nu kunde nog anat hur chockad han blev. Han tyckte såklart det var hur roligt som helst. Vi åt våfflor med dess tillbehör och tårta och lekte lekar jag hade förberett.  Lite innan sju åkte vi ner mot stan för att äta på Rosegarden och sen gick Robban ut med sina vänner. Tror han var nöjd över sitt födelsedagsfirande för det blev en superbra dag som gick precis som planerat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0