Omotiverad pluggdag 4

Torsdag idag vilket innebär veckans fjärde pluggdag med uppsats 1. Idag när jag vaknade kände jag inte alls för att sätta mig återigen med en hög med böcker och skriva vidare på uppsats. För att komma framåt är det ett nödvändigt ont men något som jag brukar göra när jag känner sån här omotivation är... 
- sätt upp rimliga mål. När du uppnått målet får du en belöning.
 Min belöning idag är att när jag analyserat ännu ett läromedel får jag kolla på reprisen från gårdagens Paradise hotel. Välj din egen belöning! 
- Ta pauser och gör något annat som får dig att känna dig duktig.
Idag när jag gjort vad min todo-lista säger ska jag städa lite. Sedan ska jag ta mig en promenad bort till Robbans jobb för att hämta bilen och åka ut till en ljusfabrik här i Oskarshamn och handla lite. 

En omotiverad dag kan med lite planering och en blick framåt blir inte så dum ändå.  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0