Söndagsmat

Enligt mig är det lite tradition att äta någpt gott som tar extra lång tid på en söndag. Att det tar extra lång tid behöver inte innebära att det krävs mycket av mig själv.  Det kan handla om långkok eller pulled pork som sköter sig självt.  Idag gör jag i vilket fall en köttgryta med senapssmak med säkerärtor.  
Det här behöver du till denna underbara rätt:
700 gram nötkött (grytbitar) 
1 köttbuljongtärning 
3 msk dijonsenap 
2 msk mjöl
1 tsk timjan
Salt & peppar
2 dl grädde
2,5 dl vatten 
200 gram sockerärtor 

Bryn köttet och salta och peppra. Häll i buljong tärningen, vatten, mjöl, timjan och dijonsenap. Låt koka på svag värme i 55 minuter. Häll därefter i grädde, sockerärtor och koka 10 min till. Därefter smakar du av och ser om det behövs fler kryddor. Serveras med potatis. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0